Thursday, November 9, 2017

ක්‍රිස්ටිනා

"උබට මම කොච්චර කියල තියනවද ක්‍රිස්ටිනා ගැන හිතන්න කියල . මොකක්ද බන් එයාගේ තියන අඩුව කියපන්" .

මම නිහඩ ව දෙවෙනි ගොල්ෆ් වටය සදහා පියමැන්නෙමි .

දොස්තර වික්‍රමසිංහ නැවතත මා දෙසට පැමිණ , "බලපන් කල්පනා කරලා ක්‍රිස්ටිනා කියන්නේ මල්ටි මිලියනේර් කෙනෙක්. ලෝකේ රටවල් කීයකින් එයාට citizenship offer කරලා තියනවද . පොඩ්ඩක් හිතපන් මම දැන් අවුරද්දක් තිස්සේ කියන්නේ මොනවද කියල" .

මගේ අරමුණක් නැති පහරවල් දෙස ඔහු බලා සිට කිවේ , "මම හිතන්නේ මම ඔයාව මහන්සි කරනවා කියල" .

මම පෙරලා "නෑ" කීවෙමි .

මට තේරෙන්නේ නෑ කියා බිදුණු හඩින් කී දොස්තර වික්‍රමසිංහ මගෙන් ඉවතට යන්න සැරසෙද්දී මම ඔහුව නවතුවේ ,

"මොනවා හරි බොන්න club හවුස් එක පැත්තට යමු ද " කියා ආරාධනා කරන්නට ය .

ඔහු " යමු එහෙනම්" කියූ නිසා මගේ දෙවෙනි ගොල්ෆ් වටය අතරමැද නවතා සෙමින් ඒ දෙසට යන්නට වූහ.

"මිස්ට අටිගලට මම කියන දේ නවත්වන්න කියල මම හිතන්නේ" නැවතත් දොස්තර වික්‍රමසිංහ බිදුණු හඩින් කියද්දී මම විස්කි වීදුරුව ඔහු වෙත පෑවේ ය .

"මිස්ට වික්‍රමසිංහ , මට බෑ මගේ දුව තනි කරන්න . එයාට එයාගේ අම්ම මම කියන අපේ පවුල තරම් වෙන කවුරුවත් වටින්නේ නෑ , වයිෆ් ගේ වැරදි තිබුන කියල දරුවා එකෙන් සෆර් වේවි ජිවත් වෙන්න ඕනේ නෑ නේ . කවදාවත් වෙන කෙනෙක් ට තමන්ගේ දරුවා නොවන වෙන දරුවෙක් තමන් ගේ වගේ කියල හිතෙන්නේ නෑ නේ . පොඩි හරි වෙලාවක හිතෙනවා නේ මේ මගේ දරුවා නෙවෙයි කියල  ඔන්න ඔය දේ නිසා තමයි මම වචනයක් දුන්නේ  නැත්තේ මිස්ට වික්‍රමසිංහ "

" ක්‍රිස්ටිනා කොච්චර ආදරෙයි ද දුවට . මතකද කොච්චරක් වටිනා ඩයමන්ඩ් තෑග්ගක් ද දුන්නේ එයට . ඔය ඔක්කොම ආදරේ නිසා නෙවෙයි ද මිස්ට අටිගලට . "

"මිස්ට වික්‍රමසිංහ අයි හැමදෙයෙක් ම සල්ලි වලින් මනිනෙන් ඔයා , සල්ලි කියන්නේ ලොකු දෙයක් නේවෙයි නේද ?  " මම ඇසුවෙමි .

"ඔය මිස්ට අටිගලලගේ ෆැමිලි බැක්රවුන්ඩ් එක නිසා , නැතුව වෙන දෙයක් නෙවේයි . ඔයා ඔය අතහරින්න හදන්නේ හිතාගන්නවත් බැරි තරම් වටිනා opportunity එකක් .මිස්ට අටිගලට වඩා අවුරුද්දයි නේ බාල . කොච්චර ලස්සනයි ද ? ලෝකේ රටවල් කියක එයටම කියල ගෙවල් තියනවද . මැරෙනකම් සතුටින් ඉන්න නේ තියෙන්නේ නේද ? " දොස්තර වික්‍රමසිංහ තරමක් කලකිරීමෙන් කථා කිරීම මගේ සිතට වේදනාවක් විය . ඔහු හදන්නේ මට හොදක් කිරීමට මිස වෙනකක් නොවේ කියා මම දනිමි . ක්‍රිස්ටිනා වසර 10 පමණ සිට මම හොදින් දන්නා මගෙන් සේවාව ලබාගත් අවිවාහක වියපාරිකාවකි. අගේ බොහෝ අදහස් මා සමග ගැලපුනද මගේ දරුවා යන සාධකය මහා පවුරක් මෙන් අප දෙදෙනා අතර සිටියේ ය . ඇගේ විවුර්ථ භාවයට මා අදටත් ආදරය කර අතර ඇගේ සමාගමය මට මගේ ලන්ඩන් ජීවිතය නැවතත් මතක්කර දීමට සමත් විය . මගේ බිරිද පවා ඇයට ආදරය කර අතර ඇයද බිරිද කෙරෙහි දැක්වූ වේ ධනවාදී අදහසකි . ක්‍රිස්ටිනා සමග මගේ කාලය ගත කිරීම කෙරෙහි ඇය සැක මුසු ඇසින් බැලූ බව මම දනිමි . එහෙත් මගේ බිරිද කිසිම දිනක ක්‍රිස්ටිනා ගැන දොසක් හෝ වැරද්දක් මට කියා නැත . මිට සති තුනකට පමණ පෙර මම බිරිදත් දරුවාත් සමග සති අන්තය ගත කිරීමට මාතලේ පරදේශයට යද්දී ක්‍රිස්ටිනා ද සම්භන්ද වෙන්න දැයි ඇගෙන් ඇසූ විට ඇය උපක්‍රමිකව ක්‍රිස්ටිනාව මග හැරී හැටි මට තවමත් මතකය .

එදා බිරිද මගෙන් විමසුවේ " ඔයාට ක්‍රිස්ටිනා එක්ක හිතවත් කමට එහා ගිය දෙයක් තියනවද කියා ය"   මම ඇයට කියා සිටියේ ඇය මගේ හොද මිතුරියක් පමණක් බවයි .  ගැහැනියක සමග හිතවත් කමක් ගොඩ නගා ගැනීමට ඇය සමග නිදාගන්නට ම ඕනේ නෑ යැයි මම ඒ මොහොතේම කියූ නිසා මගේ බිරිද ගේ මුහුණ රෝස පැහැ ගැන් වීමට සමත් විය .

සත්‍ය ලෙසම ක්‍රිස්ටිනා සමග මගේ තිබුනේ හිතවත් කමක් පමණි. ඊට එහා ගිය දෙයක් අපි අතර කිසි දා සිදු නොවී ය .ඇතැම් අවස්ථා මම හිතාමතා ම මග හරියේ විවාහක දරුවෙක් ද සිටින පිරිමියෙක් තුල තිබිය යුතු වග කීම මම හොද හැටි දන්නා නිසා ය . තවද මා ප්‍රතිපත්ති ගරුක චරිතයක් ලෙස විවාහයෙන් පසු ජිවත් වන්නට හිතා සිටි අයෙක් මී .ප්‍රතිපත්ති වලට මම ආදරය කර අතර මට හැගුනේ ඒ දේ ජිවිතයේ අංගයක් ලෙස ය . ඇතැම් අවස්ථ වල එහි වූ අපහසු කම් ද නොදැනුනා ම නොවේ . එහෙත් මම මගේ ලෝකයේ ජිවත් වන්නට ආදරය කර මිනිසෙක් විය . ශේක්ස්පියර් ඇගේද හිත් ගත් චරිතයක් වීම සහ ඇයද පොත් වලට ප්‍රිය කරන්නියක් වීම මට මහත් වින්දනයක් ගෙනදෙන්නට වූ සාධකයක් විය . ඇතැම් දින වල පැය ගණන් පුර ගෙවී යන සාහිත්‍ය සංවාද අප දෙදෙනා අතර හිතවත් කම දෙගුණ තෙගුණ කරන්නට විය . 

ක්‍රිස්ටිනා උපන්නේ මහනුවර පරදේශයේ වුවද ඇයට වසර එක පිරෙන්නට පෙර දෙමාපියන් සමග බ්‍රිතාන්න්ය ට යන්නට වුයේ මහාචාර්යවරයකු වූ පියාගේ පරේක්ෂණ පත්‍රිකා භාර දීමට ය . ඉන් පසු කේම්බ්‍රිජ් සරසවියේ ආර්ථික විද්‍යාව පිළිබද ආචාර්ර්ය වරයකු ලෙස වසර 34 නොකඩවා කටයුතුකර ඔහු හදිසි පිලිකා තත්වයකින් පසු මෙලොව හැර ගියේ ය.පියාගේ අඩි පාරේ යමින් ක්‍රිස්ටිනා ද මේ වන විට කේම්බ්‍රිජ් සරසවියේ ආර්ථික විද්‍යාව පිළිබද ආචාර්ර්ය උපාධිය ලබා ගෙන සිටියා ය . ඇය සහ මම මුණගැසුනේ එවකට ඇගේ විශ්වවිද්‍යාලයේ තිබු උපක්‍රමික කළමනාකරණය පිළිබද දේශනයක පළමු කතාව කිරීමට එම විශ්වවිද්‍යාලයේන් මට ආරාධනා කර තිබු නිසා ය . දේශන අවසානයේ දී විනාඩි 20 පමණ දේශකයා සමග කතා කිරීම බ්‍රිතාන්න්ය විශ්වවිද්‍යාල බොහොමයක වගේ සම්මත සිරිතක් නිසා ඒ කතා අතර වාරයේ දී ඇය ඇසූ ඇතැම් ප්‍රශ්න වලට පිළිතුරු දීම අපහසු වූ නිසා මම හමුවීමට කැමතිනම් පමින්නෙන යැයි මම ආරාධනා කලේ ය . ඇය ඒ අයුරින් ම පැමිණ මා හමු වූ අතර මම මෙන් ම ඇයද පටිසෝතගාමී ච්න්තනයකින් යුතු චරිතයක් වූවාය.

පසුව මගේ ආයතනයෙන් උපදේශන ලබා ඇගේම වියාපාර සමුහයක් ආරම්හ කර ඇය අදටද සිතා සිටින්නේ මේ සියල්ලකම ප්‍රධාන සාධකය මම කියා ය . එහෙත් මම කරපු මහා දෙයක් නැති බව 14 වතාවකට වඩා මම කියා ඇති මුත් ඇය එය පිළිගන්නට අදටත් අකමැති ය . ඇගේ වචන වලින් කියන්නේ නම් "දෙවියන් වහන්සේ මා ඒවා ඇත්තේ ඇයට පිහිට වීමට ය" උපතින් බොදු සිංහල මිනිසෙකු වූ මම දේවත්වය සහ සංකල්ප , හුදෙක් කල්පිතයන් පමණක් බව වටහා ගෙන සිටියේය . තමන් මහන්සි වූවොත් එහි ප්‍රතිපල තමන්නට උදාවන බව මම නිවැරදිව වටහා ගත්තේ පාසැලේ 9 පන්තියේ දී ය .ක්‍රිස්ටිනා දිනෙන් දින ලෝකයේ ඉහලට ම යනු දැකීම මගේ සතුට වූ බව ඇය දන්නා නිසා වරෙක ඇගේ සමාගමේ අධක්ෂක මණ්ඩලයට පවා මා පත් කර ගැනීමට වෙහෙසුනේ මට හිතා ගන්නට වත් බැරි විදියට ය . එහෙත් වුර්තිමය වශයෙන් ඇයට සහය දක්වනවා ඇරෙන්නට වෙන යම් දෙයක් මට අවැසි නැති බව මම කියා සිටියෙන් ඇයට හමුවූ මිනිසුන් අතර මා ලොව අව්ව්‍යජම මිනිසා මම බව වරෙක ඇය කිවා ය .

මේ සියලු දෙයින් පසු මගේ ලෝකයට එන්නට ඇය තැත් දරන්නේ බ්‍රිතාන්න්ය රාජකීය විය්ද්‍යා සංගමයේ හිටපු ලේකම් වරයකු වූ  ජීවන්ත වික්‍රමසිංහ මහතා හරහා ය .දොස්තර වික්‍රමසිංහ බොහෝ කාලක් මගේ පුද්ගලික සහ අප පවුලේ දොස්තර ලෙස කටයුතු කර අයෙක් ය . පසුගිය යුධ සමයේ බ්‍රිතාන්‍ය වෙත සංක්‍රමණය වූ වික්‍රමසිංහ පවුල දකුණේ වංශවත් පවුලක් වූ නිසා මෙන්ම සරල මිනිසෙක් නිසා අප පවුලේ මිතුරන් ලෙස කටයුතු කරන්නට සුදුසු බව මට වැටහී ගියේ ය . දොස්තර වික්‍රමසිංහ හා  ක්‍රිස්ටිනා මිතුරැ වුයේ මා හරහා ය . අවසානයේ මගේ ජිවිතයට ඇතුළු වීමට දොස්තර වික්‍රමසිංහව සාධකයක් කරගැනීම මට බොහෝ සිත් නොදුන් දෙයක් උවද මම එය ඔවුන් දෙදෙනාටම නොපෙන්නුවෙමි. මගේ පවුල් ජිවිතයේ ඇතැම් හැලහැප්පිම් දොස්තර වික්‍රමසිංහ දන්නා නිසා එය ඔහු පදනම් කරගෙන මට කතා කරන්නට විය . මම කිසිත් මගේ නොවන අයුරින් පොත් කියවමින් , ගොල්ෆ් ගසමින් , විටෙක සුළුවෙන් උණුසුම් පාන ගමින් මගේ දරුවා ගේ ලෝකයේ තනි වී සිටියෙමි . ඔවුන් දෙදෙනා ට අනුව මේ ගෙවන්නේ පිස්සු ජිවිතයක් වූ අතර ඒ ඔවුන් කියන්නා පිස්සු ජිවිතයට මම ආදරය කලෙමි . බොහෝ අවස්ථා වල නොටනංහිල් හි දිවා රාත්‍රී පුරා පැවැත්වෙන නාට්‍ය බැලීමට ද මා ප්‍රිය කලෙමි . ඇතැම් විට මා රස්තියාදුකාරයෙක් ය යන බව මට වැටහුණු නිසා නැවතත් ලංකාවට පැමිණීමේ හැකියාව මා සොයා බැලුවෙමි .

ඒ අනුව මම ලංකාවේ මගේ ආයතනයක් පිහිටවූ අතර ඉන් පසු කලක දොස්තර වික්‍රමසිංහ ලංකාවෙට පැමිණියේ අදටත් ප්‍රසිද්ධ පුද්ගලික රෝහලක කොටස් මිලදී ගත් නිසා ය . මේ සා මහා පරිමාණයේ ආයෝජනයක් දොස්තර වික්‍රමසිංහ කර තිබුනේ ක්‍රිස්ටිනාගේ ආයතන සමුහය හරහා බව මම දැනගත්තේ බොහෝ කාලයකට පසුවය . පසු කලෙක දොස්තර වික්‍රමසිංහ ලාභංශ නොපැකිලි ක්‍රිස්ටිනාගේ ආයතන සමුහයට පියවීමට පටන් ගත් නිසා ඇය ලංකාවේ ප්‍රධානම හෝටල් සමුහයේ කොටස් ද දොස්තර වික්‍රමසිංහ හරහා මිලට ගත්තා ය . ඔවුන් දෙදෙනාම අදටද හිතන්නේ මේ හැම දෙයකම සංකල්ප මගේ බව ය. එහෙත් මම ඔවුනට කිවේ මම දුන්නේ උපදෙස් පමණක් බවය. දොස්තර වික්‍රමසිංහ ලංකාවේ නිදහස් අධාපනයෙන් ප්‍රතිලාබ ලැබු චරිතයක් වූ අතර මම ඔහුගේ අවංක කමට ආදරය කලේ ය . එහෙත් ඔහුට සල්ලි නැතිවම බැරි අංගයක් නිසා මම වැඩිය ඔහු ලගට යන්නට ප්‍රිය නොකළේ ය . සල්ලි වලට කෑදර අය කෙරෙහි එදා සිට මගේ තිබුනේ කලකිරීමක් පමණක් ම ය . එහෙත් මේ කිසිවක් මම ඔහුට නොපෙන්නුවේ මම ඔහුගේ බොහෝ ගතිගුණ වලට කැමැතක් දක්වපු නිසා ය .   

කාලය අපටත් හොරා ගෙවී ගිය අතර අප ක්‍රමයෙන් එකිනෙකට ප්‍රතිවිරුද්ධ ගමනක් යන බව මට දැනී ගියේය . ක්‍රිස්ටිනා සහ දොස්තර වික්‍රමසිංහ සමග එකල ගෙවූ කාලය දැන් ගෙව්වන්නට මගක් නැත්තේ ඔවුන් ලෝකයේ එක එක තැන් වල සිට වියාපාර මෙහෙයවන අතර මම හුදකලා ව ගොල්ෆ් ගසමින් කාලය ගෙවා දැමුවෙමි . ඔය අතර දිනක් මගේ දුරකථනය නාද වූ වේ ලංකාවේ එක්තරා සුප්‍රසිද්ධ ගොල්ෆ් පිටියක් සහිත හෝටලයක අධ්‍යක්ෂක මණ්ඩලයේ වැඩ භාර ගන්නට පැමිණෙන්න කියා ය . මා නිසා ඔවුන් සුළු උත්සවයක් සංවිධානය කර ඇති අතර උදැසන 8 වන විට එන්නට පුලුවන්න්ද යනුවෙන් කථා කර නිලධාරිනිය විමසුවා ය . මම මහත් විශ්මයට පත් වූ අතර "කරුණාකර මේ පිළිබද කරුණු පහදන්න" කියා ඉල්ලා සිටියෙමි . කරුණු පැහැදිලි වූ යෙන් මම පසු දින උදේ 8 වන විට හෝටලයට පැමිණි මා පිලිගැනීමට පැරණි අධ්‍යක්ෂක මණ්ඩලය සේවකයන් සුදානමින් සිටියෝ ය . මගේ පළමු කතාව කිරීමට පෙර කුඩා ලියුම් කවරයක් මා අත තබූ නිලධාරිනිය කියා සිටියේ උත්සවය අවසානයේ මෙය කියවන්නට කියා එවූ අය කියපු බවක් ය . ඒ අනුව සියල්ල අවසානයේ ලියුම විවර කර මට සුපුරුදු සම්ප්‍රදයික ෆවුන්ටන් පෑනකින් ලියු ඇසට හුරු අකුරු පෙනෙන්නට විය .

එහි වූ යේ ...

ආදරණිය මිස්ට ෆැන්ටස්ටික් , 

ලෝකයේ ඔයා ආසම කරන ගොල්ෆ් පිට්ටනිය මම ඔයාට තෑගි කරනවා . 

ඔබේම , 
ක්‍රිස්ටිනා....     




"ගොල්ෆ් ක්‍රීඩාවේ අරමුණ හුදෙක් ජයග්‍රහණය නොවේ. මහත්මයකු ලෙස ක්‍රීඩා කොට ජයග්‍රහණය කිරීමයි."
- ෆිල් මිකල්සන් -

6 comments:

අඩි 2297 උස මාතලේ පන්සලාතැන්න පාරිසරික ආරක්ෂක ප්‍රදේශය සොයා

දිනය:- පහුගිය (2020) ජූනි 13 වන දින ,  අදින් හරියටම අවුරුද්දකුත් දින තුනකට ඉස්සර ආටියා මාතලේ ගියේ හාමිනේ ගේ ගෙදර අයත් එක්ක පන්සලට දානයක් දෙන...